Witaj w krainie Andarii wędrowcze. Właśnie stanąłeś u wrót krainy fantazji, wystarczy krok abyś znalazł się w tej krainie. Tu możesz stworzyć własną postać, poznawać innych graczy, wykonywać zadania, chodzić na wyprawy, pracować i wiele wiele więcej.
Tu wszystko jest możliwe...
Bestiarium Andarii - spis potworów
Jak wiadomo wyspa Andarii to kraina ogromna i niezbadana, dlatego nikt nie wie jakie czają się tam bestię. W tym spisie opiszę bestie spotykane już przez mieszkańców i opisane.
Bestie i zwierzęcia
Pełzacz - Charakterystycznego sposobu poruszania się; jego ciało jest nisko zawieszone na czterech łapach (krótkich, ale silnie zbudowanych) nad ziemią - dlatego jego ruch przypomina pełzanie pędraka: tylne łapy wyrzuca do przodu jednocześnie - stawiając je na jednej linii z łapami przednimi (wyginając przy tym kark). Potem do przodu wyrzuca przednie łapy. Każda z łap uzbrojona jest w cztery szpony i rogowatą ostrogę. Pazury są ostre, ale niezbyt twarde - dlatego nie spotyka się ich w górach i na wyżynach.
Wiwerna - Wiwerny to istoty podobne do smoków jednak mniejsze kilkukrotnie mają dłuższe szyje i ogony a ich łuska jest zazwyczaj zielona. Oczywiście żądło nie jest jedyną bronią wiwern. Dość długie zęby i potężne szpony na tylnich nogach są sporym zagrożeniem dla życia każdego potencjalnego obiadu lub napastnika, jednak w sytuacjach, gdy można użyć żądła wiwerna nie stara się specjalnie trudzić. Najczęściej spada z nieba na zaskoczoną ofiarę i jednym, zabójczym uderzeniem ogona pozbawia ją życia.
Bazyliszek - Bazyliszek, rodzący się z jaj, które składają siedmioletnie koguty, a następnie wysiadywany 9 lat przez ropuchy lub węże, może żyć wiele wieków. Wyglądem przypomina olbrzymiegowęża, kojarzony jest także z jaszczurką. Może osiągnąć do piętnastu metrów długości. Żywi się wszelkiego rodzaju ssakami, ptakami, a także większością gadów. Jest śmiertelnym wrogiem pająków.
Gryf - Gryfy to istoty o orlej głowie, skrzydłach i szponach oras lwim tułowiu. Zwykle żyją w jednym miejscu, wyznaczając terytorium, którego czują się panami. Moszczą tam gniazda, w których składają jaja i wychowują potomstwo. Zwykle nie atakują ludzi, chyba, że są bardzo głodne, lub zostaną sprowokowane. Stają się bardzo agresywne w okresie lęgowych, starają się podówczas przegnać lub zabić każdą istotę, która zbliży się do gniazda. Niemal zawsze występują w stadach po 3 –5 dorosłych osobników i potomstwa. Młode Gryfy można tresować, są bardzo pojętne i w konsekwencji ujeżdżać, acz należy czynić to ostrożnie, by nie rozdrażnić tych potężnych stworzeń. Potrafią być bardzo groźne dla tresera. Nie udało się ich jeszcze rozmnożyć w niewoli.
Wilk Szablasty - Długość głowy i tułowia samce ok. 230- 250cm samice 200 -210 ogona do 150 cm. Masa ciała od 180kg do 360 a nawet do 450kgsamiec jest zdecydowanie większy od samicy ma charakterystyczny wygląd nie do pomylenia z innymi stworami. Jest człekokształtny o lekko niedźwiedziowatej postawie jedynie charakterystyczny pysk i ogon upodabnia go do wilka. Uzębienie z niezwykle dużymi górnymi kłami, które rosną przez całe życie potrafią dochodzić u najstarszych osobników do 40 cm długości. Samce i samice różnią się tylko wielkością i lekko inna budowa ciała. Barwa sierści jest różna przeważnie srebrna, biała, ale zdarzają się osobniki o sierści brązowej lub żółtawej a nawet czarnej; sierść zima jest znacznie gęstsza i dłuższa niż latem, ogon puszysty, niezwykłe są również u niektórych osobników długie grzywy na głowie i karku. Wilk szablasty jest niezwykle towarzyskim stworzeniem jest również niezwykle inteligentny, dlatego często towarzyszy ludziom bądź elfom jako obrońca bądź zwierzątko; przy odrobinie cierpliwości można nauczyć go mówić niestety jego wymowa pozostawia wiele do życzenia ze względu na budowę pyska i gigantyczne kły.
Kotołak - Te zwinne i zdumiewające istoty to koty, które przybrały humanoidalną postać. Łączą w sobie wdzięk, zwinność i piękno wąsatych drapieżników, oraz spryt i pragnienie przygód ludzi. Od czasu do czasu wyruszają na łowy.
Zwierzołaki
Szczurołak - Szczurołak w humanoidalnej formie to zwykle szczupła, żylasta osoba o wzroście mniejszym niż przeciętna, rozbieganych oczach oraz drgających w chwili podekscytowania nosie i ustach. Mężczyźni często noszą rzadkie, nierówne wąsiki.
Jaszczuroludzie - Z wyglądu przypominają potężną dwunożną jaszczurkę. Najwyższy znany przedstawiciel tej rasy miał ok 2,5 metra wzrostu, najniższy - 150 cm. Ich skóra z biegiem czasu pokrywa się twardymi łuskami, które mogą pełnić rolę dodatkowego pancerza. Najczęściej mają zielony lub brązowy kolor skóry. Jednak największą dumą każdego jaszczuroluda jest jego ogon - są bardzo przeczuleni na jego punkcie.
Potwory człekokształtne/humanoidalne
Gnoll - Gnolle są wysokimi, kudłatymi humanoidami o pyskach hien i podobnych charakterach. Bytują zorganizowane w niewielkie plemiona, często sprzymierzając się z innymi złymi stworzeniami, jak gobliny lub ogry, by wspólnie napadać na wioski i osiedla. Gnoll to także daleki kuzyn wilkołaka. Jest jednak inteligentniejszy, szybszy i niebezpieczniejszy.
Harpia - Są to drapieżne ptaki z twarzami dziewczyn, lub pół-kobiety pół-ptaka, osłabione z powodu nigdy nie zaspokojonego głodu. Cuchnące i nieczułe na rany, wrzeszcząc pożerają wszystko, co do tego się nadaje, próbując zaspokoić wieczny głód.
Ogr - Ogry to rasa człekokształtnych stworzeń, gwałtownych i okrutnych potworów jedzących ludzkie mięso. Ogry są zwykle głupie, dzięki czemu ludziom zwykle udaje się je pokonać – nawet pomimo ich wielkiej siły.
Golem - Golemy to ogromne potężne, kamienne istoty stworzone przez magię. Golemy są zazwyczaj dwa razy większe od ludzi a także silniejsze gdyż ich ciała są zbudowane z kamieni. Jednak golemy poruszają się bardzo powoli znacznie wolniej od innych ras.
Goblin - Żyją w lasach lub jaskiniach. Są agresywne i brutalne; walczą niemal wyłącznie przy pomocy drewnianych pałek, czasem posługują się zardzewiałymi mieczami. Nie zbliżają się do siedzib ludzkich. Odżywiają się mięsem (znają jego cieplną obróbkę), rybami i roślinami. Jak wchodzą w posiadanie mięsa, nie wiadomo, bowiem niewiele jest zwierząt, którym mogłyby zaszkodzić ich ataki. Przy ich truchłach można nieraz odnaleźć złote monety (tych samych używają ludzie), ale nie wiadomo, w jakim celu je przechowują - czy używają ich jako środka płatniczego, czy też gromadzą je jako świecidełka. Najprawdopodobniej nie znają mowy
Nocne gobliny - Część z goblinów osiedliła się gdzieś w górach w jaskiniach i tam ewoluowały na nocne gobliny. Większość z nich nosi czarne szaty oraz czarne spiczaste kaptury, które mają chronić przed znienawidzonym słońcem. Często ozdabiają je różnymi amuletami czy trofeami takimi jak kości czy medaliki.
Życie w wilgotnych jaskiniach nauczyło Nocne Gobliny hodowli przeróżnych odmian rosnących pod ziemią grzybów. Używają oni wielu ich rodzajów i zawsze szukają nowych gatunków do swych szalonych eksperymentów. Owe grzyby wiele różnych zastosowań.
Troll - Zwykle wielkie, tępe, powolne, brutalne stworzenie unikające słońca (często zmienia się pod jego działaniem w kamień). Zazwyczaj jego atrybutem jest wielka maczuga.
Kobold - Koboldy są to stworzenia humanoidalne. Wzrostem i budową ciała przypominają gobliny. Jednak koboldy są porośnięte gęstym futrem a ich twarz przypomina twarz psa. Jako broni najczęściej używają krótkich ostrzy.
Nieumarli
Lisz - Lisze to szkielety mające na swoim ciele ścięgna i resztki mięśni, nierzadkie też są świecące punkty w oczodołach zastępujące oczy (są to magiczne oczy).
Szkielet - Zwykły kościotrup, czasem z resztkami ciała, wiszącymi szmatami
spotykany w grobowcach, ożywiony przez nekromantę. Atakuje bronią żelazną i paruje tarczą, odporny na magiczny mróz, truciznę, choroby i częściowo zaklęcia elektryczne.
Offline